Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

V Polsku jsem jeden cas pracoval, ty mistni trhy byly dokonaly. Korenova zelenina, co vonela uz sto metru od trhu. Jahody, maliny, ostruziny, fantasticky. Klobasy - podvavelska, cerna kominova. To, co se vozi do retezcu z Polska, to si objednaly retezce, protoze to jde nejvic na odbyt. Nebrat, je to levnej srot. V Italii jsem pracoval u GE v Massa, mestecko z mramoru. Okolni mestecka mely na namesti trhy s paradnima dobrotama. Stacilo sledovat, ke komu mistni nejvice chodi nakupovat. A poridit to samy. Nedalo se "slapnout vedle". Tuhle taktiku od te doby jedu vsude. Ted pracuji v Nizozemi. Origo Gouda. Origo E(i)dam. Narez. Gouda Jong belegen, syr, co se na jazyku rozpousti jako cukr. Pri cestach do CR jsem jako sýrový velvyslanec. :-)

0 0
možnosti
ZV

Tak tady pises jak chces kupovat kvalitni ceske vyrobky, ale za dobry dortik ve Svetozoru pak nejsi ochotna zaplatit primerenou cenu. Jaka ironie...

0 0
možnosti
Foto

J51a81n55a 60M41a62j90o76v25á

18. 4. 2019 16:05

sardinky...no vida, dám si pomazánku :-)

1 0
možnosti
TT

To je pěkné, možná už jsem to tu i někdy četl, ale já se nemůžu dočkat, jestli jsem uhodl odpověď na otázku v poslední větě!

0 0
možnosti
Foto

Tak já mám blíž ke tvarůžkům a Moravě, takže za mě...DYCKY tvarůžky!;-D

Kájo, fajn dny přeju

1 0
možnosti
Foto

;-D Jituško děkuju a přeju krásné Velikonoce V Je fajn, když jsou jen 4 pracovní dny R^

1 0
možnosti
Foto

R^A víš co je nejhorší? Když si něco objevíš, že to ok, buď to přestanou vyrábět nebo "vylepší" k nepoužitelnosti.:-/;-)

1 0
možnosti
Foto

Faaakt? :-/ Já se tak nějak až teď probouzím z nadšení chlebíčkového a svíčkového a začínám vidět to, co jsem po návratu neviděla :-/ A začíná mě to štvát;-€

1 0
možnosti
TT
Foto

V Itálii jsem dvakrát až třikrát ročně. Jednou jsem byl v Toskánsku na poznávacím zájezdu se zaměřením na gastronomii. Od té doby nevynechám italský týden v Lidlu, abych si mohl koupit pecorino toscano. Váš stesk po italském proto moc dobře chápu.

1 0
možnosti

Problémy jsou tu sice značné, ale v něčem podle mě přibarvujete. Maso levnějších sort mívá v dobré kvalitě prakticky každé řeznictví, na fajnovejší věci, jako třeba zralé hovězí na steaky je bohužel potřeba dohledat-menším obchodum se nevyplatí to držet. Nějaké problémy s pekáčem plným vody jsem nezaznamenal, ani nepamatuji. Čerstvá mořská ryba je ve vnitrozemí i v dnešních dnech luxusní zboží takže ji zdaleka nemají vsude a i když ji mají, musí se počítat, že na pobřeží je to den cesty a víc, nezbývá než si najít nějakou specialku nebo koupit zmra6ené označené zmraženo na moři- bývá to zhusta lepší jak takzvaně čerstvé z supermarketu. Čerstvá ryba zvládne autobus v termotašce s namraženou lahví vody. Čtení etiket a bojkot šmakulád je to nejlepší co může jedinec udělat proti invazí hnusu do regálů. Polské markety mají kvalitnější sortiment než české, problém je daleko víc v našich chytracích, co ty hnusy poptavaji a pumpuji do obchodů, než v Polsku.

4 0
možnosti
Foto

Takn zrovna o víkendu jsem dělala knedlo vepřo a nekecám, sám přítel se divil, kolek je tam vody, když jsem to vůbec nepodlila. O kuřeti ani nemluvím, to plave a kupuju ty české z dobrých chovů, jak píšou :-( S tím Polskem máte nejspíš pravdu, já neříkám, že oni mají to co my, ale že to tady všud je. A mraženou lahev vody? Než tam dojedu a nakoupím, tak by mi rozmrzla;-) Nebo je v Globusu či v Makru prodávají? Možná víte to, co já po těch letech v Itálii ne R^

1 0
možnosti
MK

Nedávno jsem četl článek o testu uzenin, který byl proveden v Německu a polské uzeniny vyšly jako nejkvalitnější. Ještě kvalitnější než německé. A mohu potvrdit, že v Polsku člověk opravdu nekoupí nekvalitní potraviny a to ani v supermarketech. Jejich klobásy, salámy, ale i sýry, máslo apod. jsou opravdu vynikající.

Problém je v tom, že Češi se nedívají na kvalitu, ale na cenu. A obchodníci jim rádi vyhoví. Takže oni řeknou cenu a podle toho jim to Poláci vyrobí. Nemá smysl pak číst rozhořčené komentáře, že ve špekáčcích za 65 korun za kilo je jen 30 procent masa a 30 procent separátu a zbytek chemie. Tihle levnočeši totiž neumí počítat, jinak by došli k tomu, že kvalitní špekáček za 140 korun kilo je levnější než ten za 65. Protože v kvalitním špekáčku je 70 procent masa, 30 procent špeku a koření. Takže maso sice vyjde na 200 kč v kvalitním, ale v tom levném na 216 Kč. :)

4 0
možnosti
Foto

Martine díky za komentář, máte naprostou pravdu R^

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS